vrijdag 21 januari 2011

Vrije dag.

Wat doe je zoal op je vrije dag,een beetje uitslapen een beetje poetsen,meestal ook op vrijdag de boodschappen maar die heb ik gisteren al gedaan.Toen tijd voor het quiltgebeuren.Ik stempelde wat apple-core blokjes en bereide een SBS blokje voor,dan kan ik vanavond vooruit lekker op de bank iets doen[stilzitten kan ik niet]
 Zoals in het vorige blogbericht vermeld is hier dan mijn Dear Jane,het fotograferen was bijna niet te doen,er kwamen steeds wazige foto's,ik heb er de twee beste uitgehaald om hier te plaatsen.Ik begon eraan in 2000 en in 2002 was hij af.Hij heeft zelfs nog op de tentoonstelling van het Quiltersgilde gehangen in Nieuwegein.Ik had een stapel lapjes gekocht in Brielle bij de Quiltnaald wel bekend bij de meeste quilters die al een tijdje meegaan.Eigenlijk waren die bedoeld voor een log-cabin voor mijn oudste zoon,maar ze werden gebruikt voor de Dear-Jane.
Ik maakte niet alle blokjes het werden er 120 en ook met de punten werd gesmokkeld,als er een bruikbaar stofje was maakte ik er gewoon een punt van.Ik vond het een feest om eraan te werken,maar hij ligt in de kast en wordt er toch regelmatig uitgehaald,anders opgevouwen en bewonderd.Ik zou de kleuren nu niet meer zo kiezen,zo zie je dat je smaak toch met de jaren veranderd.

Groetjes Lia

2 opmerkingen:

liesbeth a zei

Nou zijn het ook niet mijn kleuren, maar ik vind hem GEWELDIG MOOI. Je ziet het eigenlijk pas ook als hij helemaal af is.
Petje af hoor.

Wilma zei

Hoi Lia, het blijft een mooie quilt ook al zijn de kleuren gedateerd.
Groetjes, Kwiltma