vrijdag 25 februari 2011

Uit de quiltkast.

 Naar aanleiding van het blogje van Annelies, dacht ik die ligt ook nog in de quiltkast.Nu ik hem zo weer voor de dag heb gehaald vind ik hem toch wel de moeite waard om af te maken.Hij is gemaakt van nieuwe en enkele oude feedsackstofjes.De hexagonrand is ook af die ga ik om de sterrenrand applikeren.Dat maak ik eerst af en dan ga ik er nog een rand omdoen, hoe of wat weet ik nog niet dus wie een idee heeft zeg het me maar.
 Ook heb ik besloten dat de apple-core quilt af is,er zitten 32 rijen van 24 appelkroostjes =768 aan elkaar en dat vind ik een mooie maat.Dus een affo in Februari.Ik had een baby-quiltje af in Januari,dus als er iedere maand iets afkomt ben ik al tevreden.Toen ik pas aan het quilten was had ik steeds 3 projecten 1quilt met de hand patchen,1 om door te quilten en meestal 1 op de naaimachine.Nou dat is in de loop derjaren aardig verandert,zoals volgens mij bij de meeste quilters.Nu ben ik erachter gekomen dat ik het leuk vind om vaak van project te wisselen [jaja praat het maar goed].Als er steeds maar iets afkomt vind ik het prima zoveel dingen onder handen te hebben.
Dit was de aanleiding,Annelies heeft het vandaag over geaplikeerde strookjes,vandaar deze foto.

Groetjes Lia

9 opmerkingen:

Klaske zei

Wauw, dat is inderdaad zonde om te laten liggen! Schitterend!!!!!

Anoniem zei

Hallo Lia. Voor de eerste keer ben ik 'digitaal' bij je op bezoek. Deze quilt moet je zeker afmaken, hij is schitterend, maar zoals je weet ben ik ook fan van jaren 30 stofjes. De needleroll heb je ook al klaar. Je gaat weer als een speer.
Fijn weekend Dorien

Karen zei

A beautiful applique basket of flowers!

Sabine.v zei

Dat is één van de voordelen van te bloggen... zo zie je nog eens één van je vroegere projecten voorbijpasseren en zo geraakt er opnieuw iets af.
Wel heel erg mooi! Doet me denken aan een stralende lentezon. Patchwork is tijdloos en gelukkig maar.

marion zei

wow wat mooi, kan je hem meenemen naar het weekend. Ik zou hem graag in het echt bewonderen. Als het niet kan ook oké hoor............

Lida zei

Zeker de moeite waard om die af te maken en zo leuk met die hexjes er rond om! Wat betreft de rand, ik ben van de effen dus laat ik dat lekker aan jou over! Groetjes
Lida

yvonne zei

Wauwwww!!!
Die is mooi!!!!
geweldige en prachtige frisse quilt afmaken hoor deze is het echt waard .....

Groetjes yvonne

marion zei

wat lief dat je wil kijken naar een zwart ruillapje .......
Vind je het oke dat ik je link op mijn blog ?

Annelies zei

Wat leuk dat je dit weer tevoorschijn hebt gehaald. Hij is prachtig en ik zou er zeker verder mee gaan !