donderdag 27 oktober 2011

Ragtime-quilt.


 De ragtime-quilt is af.Op de tentoonstelling in Leiden kocht ik wat lapjes en vulde dit aan met een oud flanellen overhemd en wat japanse stofjes
.

 Die zijn ook heel goed te gebruiken in deze quilt.Het ging sneller dan ik dacht.Ongeveer 2 weken geleden begonnen met blokken snijden,van de stofjes en van resten hobbs die altijd overblijven.De blokken zijn 7,5 inch en de vulling 6,5 inch.


 Als de blokken eenmaal gesneden zijn leg je bovenkant vulling en onderkant op elkaar en stik je met de naaimachine een vorm erop,ik deed dat door er een vierkant op te stikken,dan rijen aan elkaar en voor je het weet is het een quilt.Het meeste werk is het inknippen van de naadjes.De quilt ging in een dichtgestikt dekbedovertrek in de wasmachine en werd lekker buiten gedroogd en uitgeklopt,er kwamen heel wat pluisjes af.Het is een kado dus ik geniet er nog even van voor ik er afstand van doe.


Lapje 54.Ik heb nog een stapeltje 30 er jaren stofjes gevonden,dit is weer een oudje.

Groetjes Lia

9 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Het is een vrolijke quilt, erg leuk. Ik ben niet zo van de ragtime maar met deze kleurtjes ga ik toch om.
Groetjes Anita

conny's quilts en creaties zei

Wat een superleuke quilt is het geworden, echt een fijne knuffeldeken. De ontvanger zal er vast blij mee zijn.

Lida zei

Ziet er heerlijk uit die quilt, om zo onder weg te kruipen!
Mooi lapjes! Groetjes
Lida

Ans zei

Wat een leuke quilt is dat geworden! Bij mij staat die ook nog op de lijst van wil ik maken.

Hennie zei

Leuke quilt en lekker snel klaar.

Groetjes Hennie.

Guusje, zei

Mooie quilt is het geworden, daar kun je heerlijk onder kruipen. De stoffen die je tot nu toe laat zien zijn erg mooi.

Margreet zei

Leuke quilt! Echt zo lekker country-achtig...

Merian zei

Hoi Lia,

Dat heb jij snel gedaan.
Hij is mooi geworden, het leuke ervan is dat je overal je lapjes van hebt gehaald.

Groetjes Merian

mieke zei

Leuk die quilt en een heel apart lapje.
grtjs Mieke