vrijdag 16 november 2012

Nieuw boek en nieuwe vloerbedekking.

 
 Al een paar keer was ik bij De Slegte geweest en had dit prachtige boek zien liggen en doorgebladerd.
QUILTS Masterworks from the American Folk Art Museum.
En steeds dacht ik zal ik het kopen,ik heb al een hele quiltbibliotheek.Vorige week heb ik het gekocht en geen moment spijt gehad,een echt kijkboek met 336 bladzijden.

 
 Pagina groot staan de quilts erop,zoals deze ster

 
 en de echte Sarah Morrel

 
 heel veel prachtige aplicatie-quilts en nog veel meer.

 
 Maandag-middag vond ik het wel eens tijd worden om mijn mandjesquilt te sandwichen.

 
Een achterkant had ik nog niet maar wel heel veel oudere bloemetjeslappen,dus het naaimachine werd tevoorschijn gehaald en de bloemetjeslappen werden een verrassende achterkant,de foto volgt nog want ik moet de quilt nog rijgen.Dinsdagochtend werd de tafel aan de kant geschoven en de mooie achterkant,batting [hobbs 80-20] en de 200 zoveel mandjes-top werden gespeld,wat een klus van anderhalf uur waar ik toch wel tegenop zag.Heel blij dat het af is,nu de lagen nog rijgen en het grote quiltwerk kan beginnen.

Groetjes Lia

12 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ben ik nou kippig aan het worden? Waar is je nieuwe vloerbedekking? Of is dat je quilt?????? Maar het boek is mooi lijkt me. En och bij de Slegte kun je nog eens op koopjes jagen he?

groetjes

Wietske

Jeanneke zei

Hoi Lia,

het boek is geweldig mooi, ik heb 'm ook. En ook ik ben de afgelopen week over de grond gekropen om mijn mandjesquilt te rijgen (maar wel mijn andere mandjesquilt). Grappig, toevallig!
Ik ben vier dagen bezig geweest met doorquilten (op de machine) en hij is nét klaar. Nu nog wassen en drogen, of toch niet? Nu snel weer verder met mijn huisjes....

Groetjes Jeanneke

Monica zei

Oh, ik moet snel weer eens naar Rotterdam (de Slegte natuurlijk) leuk is jouw mandjesquilt, succes met het quilten

Marguerite zei

Wat een mooie mandjesquilt. Zie mezelf nog niet zoiets maken. Ik ben nog al van de afwisseling.
Groetjes Marguerite

Guusje, zei

Wat een boek lijkt me dat ik zal ook eens gaan kijken. Veel plezier bij et quilten van je mandjes.

Merian zei

Hij ziet er prachtig uit.
Ben heel benieuwd naar je achterkant.
groetjes merian

Lida zei

Wat wordt je quilt mooi en wat een gaaf boek. Zal er ook weer eens gaan neuzen! Groetjes
Lida

Conny's-blog zei

Prachtig boek en bij de slegte leuke prijzen, maar je mandjes quilt is erg mooi geworden zeg........gr.Conny

Phyllis zei

Dat dit boek bij De Slegte lag! Het is echt een van mijn favoriete quiltboeken, blader er zo regelmatig in en zie steeds weer nieuwe dingen. Je zult er veel plezier van hebbern. En je mandjes quilt.... wat super.

ineke zei

Leuk zo'n inspiratie boek en wat is je mandjesquilt mooi. Ben benieud naar de achterkant. Quilt ze. ineke

Ritainquiltland zei

Wat een prachtige mandjesquilt. Echt heel mooi.

Ieke78 zei

Je had me aangestoken hoor. Ben vandaag even bij de Slegte geweest voor een kadootje voor mams (psst... niet zeggen hoor)