maandag 3 december 2012

Het lijkt wel voorjaarsschoonmaak.

 
 Nog steeds ben ik een beetje aan het ruimen,nu hebben we op de 3de verdieping nog een opbergzoldertje en daar vond ik een doosje met oude poppenspulletjes waaronder dit poppenschortje.

 
 Waarschijnlijk 28 jaar geleden erop gezet en er niet meer in gekeken.Het schortje kwam me nog wel bekend voor.Het schortje is gewassen en gestreken en de pop waarvoor het was heb ik ook nog.Ik denk dat mijn moeder het gemaakt heeft,jammer dat ik haar dat niet meer kan vragen want 2 jaar geleden is ze overleden.Ik ben blij dat ik het gevonden heb en ga er een jurkje onder maken dan kan de pop het weer aan.Wat een nostalgie weer.

 
 Deze quilt vond ik ook weer op de stapel in de kast en heb hem op de zolder gehangen.Daar staat de boekenkast met oude Ariadnes en vele andere handwerktijdschriften en een deel van mijn quiltboeken.Ik heb er ook een bankje staan en van tijd tot tijd zit ik daar lekker te bladeren.
De quilt was jaaaren geleden een blok van de maand-project bij Het Quiltgebeuren in Brielle [volgens mij] jullie weten wel die heerlijke winkel in een houten gebouwtje en ze brachten iedere maand een leuk krantje uit met tips recepten en nieuwe stofjes,waar blijft de tijd,alweer zo lang geleden lijkt het.

 
Groetjes Lia

7 opmerkingen:

marion zei

wat een lief jurkje om te vinden. En zeker weer om te gebruiken.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

wat een ontzettend lief schoortje.
Och wat zijn die oude spulletjes toch leuk om te hebben he? maar inderdaad jammer dat je het nu niet meer aan je moeder kunt vragen. Maak er maar iets moois onder, gaat jou vast wel lukken.

groetjes

Wietske

wietskesquilts.blogspot.nl zei

nou ja, sorry hoor, ik bedoel schortje. komt van met 1 hand typen, dan wil je veel te snel.

doeg

Wietske

Marguerite zei

Wat leuk al die dierbare spullen. En dan te bedenken dat er mensen zijn die altijd alles weggooien.
Groetjes Marguerite

Guusje, zei

Wat een mooie quilt en wat een leuk schortje. Zo leuk om iets zomaar ergens te vinden.

carine zei

Lia, wat fijn voor je , dit schortje terug te hebben gevonden, een zoete herinnering van je mama , maak maar vlug een kleedje voor eronder ,zo kan je hem terug aan je pop en geef haar een mooie plaats, nostalgie ,liefde en warmte , dit is wat dit popje terug zal geven. Fijne dag verder Carine

Monica zei

Schattig is dit poppenschortje, en leuk dat jij je pop er weer mee aankleedt. Ook de 'oudjes' quilts zijn nog erg leuk.