zondag 10 november 2013

Borduurtjes

 
 Al een hele tijd was ik van plan om kanten borduurtjes op mijn borduurmachine te maken.
Maarja dan is het dit en dan moet je van jezelf weer iets anders afmaken. Gisteren-ochtend een begin gemaakt ,nou alles mislukte ,het water oplosbare  plastic dat je als onderlaag gebruikt scheurde steeds de draad stroopte op en de lol ging er algauw af.

 
 Op mijn zoektocht door de lapjesvoorraadkast kwam ik een pakje dikke oplosbaar plactic tegen, een nieuwe borduurnaald in mijn machine gedaan en toen kom de operatie alsnog van start gaan.En ja het lukte zo goed dat ik er 4 heb gemaakt.
Nu is mijn plastic op en moet ik ermee stoppen ,ga maar eens op zoek naar leuke projectjes waar ik ze in kan verwerken.
Onder het borduren heb ik de doos van mijn hexagon-quilt een beetje aangevuld die is aardig leeg want er zitten alweer 30 bloemen aan mijn mooie rooie,daarover in een volgend blogje meer.
Je moet de borduurmachine wel instellen en daarna doet hij zelf het werk maar je moet er wel bijblijven omdat er altijd iets mis kan gaan bijv de naald of draad kan breken ,dan moet je meteen ingrijpen.

 
Handig als alles goed gaat dan kun je 2 dingen tegelijk doen.

Groetjes Lia

4 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Nou, die zijn goed gelukt!
leuk hoor

Saskia zei

O, wat mooi! Ben verliefd op het hartje...

marion zei

ik vind het superknap

Lida zei

Prachtig geworden, ik heb het nog nooit geprobeerd, maar als ik dit zie wil ik ook aan de slag! Groetjes
Lida