dinsdag 25 februari 2014

De SBS quilt.

 
 De SBS-quilt of wel Sylvia's Bridal Sampler.Veel te lang ligt zij al in de kast

 
 en dat terwijl er toch al 60 blokken aan elkaar zitten en verschillende losse blokken weer tot sliert gemaakt kunnen worden.

 
 Maar met het beroemde Dotty-quiltweekend in het vooruitzicht ben ik fanatiek blokjes aan het tekenen en knippen om mee te nemen naar het weekend.

 
 Een simpel blokje ,alles klopt dus

 
 die kan in een plastic zakje en in de map om gemaakt te worden ,een goede voorbereiding is het halve werk ,nietwaar.

 
 Maar dan deze ,wat een gefriemel,die blijft als de malletjes van freeserpaper op de stof zijn gestreken,omgetekend met potlood en dan uitgelegd of ik alle stukjes wel heb

 
 netjes op een handdoek gespeld, want om straks weer alles uit te leggen is wel een heel gepuzzel dan maar even zo in de map tot deze ook aan de beurt is om tot een blokje genaaid te worden.

 
 Een ander verhaal is dit compas-blokje ,ik vind het helemaal niets te veel gepriegel en normaal vind ik toch wel dat ik ook de minder leuke moet maken,je kiest toch voor de hele quilt,heb ik nu iets anders verzonnen

 
dit komt in plaats van het compas-blokje ,nog lang niet af maar het vervolg zien jullie morgen.

Groetjes Lia

8 opmerkingen:

Annelies zei

Leuk dat je er weer mee aan de slag bent !

mieke zei

Daarom begin ik niet aan de SBS en de DJ, té veel gepriegel.
Succes, over 10dgn zie ik hem dus !
Leuk dat je toch nog mee kon.
grtjs Mieke

Wilma Kuin zei

Mooie quilt hoor!!
Ik wordt alleen helemaal maf van de manier dat de blokken in het boek staan,...

Herma zei

Sbs wordt schitterend. Ben heeeeeel erg benieuwd wat dat laatste gaat worden.

Merian zei

Leuk je SBS- blokken, mijn blokken hangen ook nog op de muur!!!
groetjes en tot over 10 dagen.
Merian

Bernadette van gils zei

leuk om te zien dat ik niet enige ben die al aan het tekenen en knippen is geslagen voor het weekend
tot over 10 dagen
groetjes
Bernadette

Guusje, zei

Wat geweldig dat je hier weer mee verder gaat het is een prachtige quilt, ik ben er ook mee begonnen en ook in het rood wit.

Marguerite zei

Ik ben zelf ook druk aan de gang met de SBS. En heb nu 45 blokjes af. Jij bent dus al verder dan ik. Alleen heb ik het kompasroosje wel gemaakt. Hhahaa... We zijn bootjes mensen dus bij mij was het een blokje wat ik gewoon wilde maken.
Ik heb alleen nog geen sassing dus zover als jij bent zo ver ben ik nog lang niet.
Groetjes Marguerite