vrijdag 7 februari 2014

Een overvloed aan inspiratie.

 
 Het was een heerlijk weekje met een paar uitstapjes.
Woensdag gingen we ,2 lieve quiltvriendinnen en ik naar Rijpwetering naar de show en tel van Betty  gehouden in de prachtige Bed en Breakfast van Karen .
Omdat we s'middags om half drie  verwacht werden hadden we de hele ochtend vrij en reden eerst naar Den Haag om daar 2 quiltwinkels te bezoeken.
De show en tell was bijzonder inspirerend ,jullie hebben het al op verschillende blogs gelezen denk ik.
Ja ik had ook wel alle foto's willen laten zien maar ze zijn zo gezegd een beetje mislukt,te wazig of ineens een arm ervoor .Dat komt ook door mij want ik zit dan zo te luisteren en te kijken  dat ik vergeet een foto te maken,het moet dan op het laatste nippertje en dan wil je ook geen flits en dan zit je daar weer aan te draaien ,dus weinig foto's.

 
 Maar wel een detailfoto van deze prachtige quilt.

 
 Betty raakte op de tentoonstelling in Saint-Mari zo geinspireerd door de bovenstaande quilt die daar hing en ging zelf aan de slag met de foto's die ze veelvuldig had genomen. Ja zo kan het ook waarom altijd alles volgens de vele patronen die we overal kunnen kopen

 
 De quilt staat ook in het boek Chintz Quilt From the Poos Collection
Een boek zonder patronen maar met  zoveel mooie en inspirerende quilts dat je steeds meer inspiratie krijgt,en ik had al zoveel inspiratie door de show en tell van Betty.

 
 Hier ook al zo'n mooie Chintzen lap

 
en wat denk je van deze quilt met die hap eruit wat zou daar mee gebeurd zijn?
Misschien verbrand geweest of tussen een wiel gezeten ?
Niet alleen mijn inspiratie is groot ook mijn fantasie geloof ik.

Fijne Vrijdag ondanks het slechte weer.

Groetjes Lia

7 opmerkingen:

Martine zei

Wat was het leuk he. Bij ons op de Bee is iedereen nu in de ban van Dear Jane. En dat allemaal door Betty's show en tell.

Lida zei

Lees overal dat het een gave dag was, nu jij hebt duidelijk ook genoten! Groetjes
Lida

betty prins zei

Wat leuk dat je de foto van de daisies quilt nog even laat zien! Ik heb het boek niet gekocht toen, wilde al m'n geld uitsparen voor de lapjes... Maar misschien moet ik het nu toch doen, prachtig boek...
Gezellig dat je er woensdag was!

Quilting Moesje zei

Ik Heb heel wat gemist zo te zien !
Leuk de verhalen en ideeen erbij :0))
Fijn weekend !
Groetjes,
simone

Guusje, zei

Het ziet er zeer mooi en inspirerend uit.

carina zei

aahhhh nou weet ik nog niet wie je bent. Zat ik precies voor jou?
Was leuk he. Ik heb enorm genoten.

Anoniem zei

Wat leuk Lia, dat jij er ook was, en ook dat je een reactie achterliet bij me! Nu kan ik ook eens even gezellig bij jou rondsnuffelen :) Om eerlijk te zijn kan ik al lang niet meer bijhouden wie mij precies volgt, vandaar dat ik het zo leuk vond om wat van je te horen op mijn blog! Ga nog even lekker verder kijken hier! Groetjes!!