dinsdag 13 mei 2014

Het werken wordt beloond.

 
 HEHE eindelijk weer eens iets afgemaakt,deze lag al zolang te wachten om een echte quilt te worden.Iedere dag een paar draadjes was het motto een paar weken geleden.

 
 En toen was de paarse quilt af.
De randen eens anders gedaan ,niet zoals ik meestal doe bredere rand en dan quilten, maar aan de boven en onderkant driehoekjes en randjes.

 
 De quilt werd diagonaal doorgequilt dwars door de driehoekjes heen.

 
 De top werd twee jaar geleden alweer gemaakt met de naaimachine en mag nu in gebruik worden genomen als lekker quiltje voor op de bank.

 
En om in dezelfde sfeer te blijven begon ik Zondag aan een nieuwe tas ,deze lappen maakte ik vorig jaar en kwam ik tegen toen ik in de paarse lappendoos stof voor een binding zocht. Ineens was de zin en inspiratie er om aan de tas te beginnen.
Ja zo gaat dat soms.

Groetjes Lia

9 opmerkingen:

not so zen -quilts in Paris zei

Mooie quilt weer , ik heb ook zoiets liggen in de vorm van driehoeken die uit 6 kleinere bestaan , maar de uiteindelijke vorm is nog niet duidelijk. Wordt vervolgd dus , De NI top is nu af, dus er is weer plaats voor iets anders... Gaaf werk Lia !!

mieke zei

De quilt is mooi.
Wat dacht jij .... och wat extra 3-hoekjes voor de rand, ik ben toch bezig !
De tas ziet er ook heel leuk uit.
grtjs Mieke

Hester zei

Heel, mooi, zo zie je maar een paar draadjes per dag en weer een prachtige quilt.

Conny's-blog zei

Je quilt is prachtig zeg en je hebt hem heel mooi door gequilt zo. Je tas word ook al zo leuk, je bent goed bezig zo. Maar lekker om weer wat af te hebben toch...............liefs.Conny

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie quilt Lia!

Alie zei

Wat een prachtige quilt. De kleuren springen je tegemoet. En de tas ook al zo mooi.

groetjes, Alie

marion zei

je quilt ziet er prachtig uit, mooi met de driehoeken in de rand. ik ben weg van je tas, dat vind ik zo knap als je tassen kan maken.mijn complimenten

Guusje, zei

Wat een mooie quilt en wat een gave tas ben je aan het maken.

sylvia zei

super mooie quilt en een beeld van een tas!!