zaterdag 3 mei 2014

Veldhoven.

 
 Gisteren naar Veldhoven geweest ,wat heb ik genoten van de leuke mensen, gezellige winkeltjes en niet te vergeten de prachtige quilts. Er was van alles te zien van traditionele tot art quilts, voor iedere smaak was er wel iets te vinden.
Ja portomonee mee een met gespaarde 1 en 2 eurostukken en een met briefjes geld en natuurlijk als ik niet genoeg cash geld had de nodige pasjes.
Ja hield ik mij de laatste tijd zo goed aan mijn voornemen niet te veel lapjes te kopen ,gisteren zag ik zoveel leuks dat ik mijn lappenkast een beetje heb bijgevuld, morgen laat ik mijn aankopen zien.

 
 Bovenstaande quilt is gemaakt door de Tentenmakers van Cairo, een groep mannen waarvan er een het applikeren zat te demonstreren .Het trok heel veel kijkers en er hingen prachtige quilts. Eigenlijk zijn het versieringen die aangebracht worden aan de binnenkant van een nomadentent. Een uitstervend beroep.

 
 Er hingen ook geweldig mooie traditionele quilts uit Frankrijk.

 
 Heel mooi en fijntjes gequilt.

 
 De volgende spreken voor zich





 
 Japanse quilts

 
en deze ook zo fleurig en fijntjes gemaakt,je blijft er steeds meer dingen op zien.
Morgen nog een blogje over Veldhoven en nu lekker in mijn stoeltje bijkomen met een quiltwerkje want mijn tuin kreeg vandaag de nodige aandacht.
Groetjes Lia

3 opmerkingen:

Ineke zei

Altijd weer genieten, zo'n tentoonstelling van quilts. Dank je wel voor zoveel foto's!

Liefs, Ineke

Hester zei

Wat was het weer leuk he, ik heb ook genoten,
Groetjes Hester

Conny's-blog zei

Mooi mooi zeg al die quilts, lekker mee genieten met jou..............liefs.Conny