zaterdag 28 maart 2015

Wat een week.

 
 Het begon een aantal weken geleden. Dorien had al een paar keer het idee geopperd om een show zonder tell te houden, gewoon omdat het zo leuk is om je quilts eens aan een ander te zien en dat zonder tell ,ja wij dachten allebei dat we niet zo veel te vertellen hebben over de quilts die we maken.
Maar dat was bij de eerste quilt die ik showde [ja ik mocht eerst]anders dan ik gedacht had, ik had zelf een heleboel te vertellen. Mieke Marianne Elsbeth  Ingrid en Betty waren door ons uitgenodigd.
Ingrid en Betty  hebben op hun blog een hele mooie reportage gemaakt en ik ben heel blij dat ze mijn quilts zo mooi laten zien.

 
 Dorien had mooie hoekjes gemaakt met haar quilts, haar poppenquiltjes

 
 de Guute-quilt

 
 klosjes-quilt

 
 En Betty bracht haar Morrel-quilt mee die net af was.

 
 Dorien heeft een aantal jaren geleden de Miss Yoyo ontworpen ,hierboven een detail van de quilt. Mieke en Marianne  Betty en Elsbeth hebben de Miss Yoyo ook gemaakt en Mieke en Marianne brachten de Miss Yoyo  mee om hem te showen.

 
 Marianne bracht een antieke hexagon mee die ze ooit in Engeland heeft gekocht,ook weer genieten.
Helaas maar weinig foto's die goed genoeg zijn om te laten zien van de show en tell van Dorien .Maar gelukkig die staan ook op de blogs van Ingrid en Betty

 
En dan was er gisteren het afscheid van mijn DH van zijn werk.Na 38 jaar bij zijn baas te hebben gewerkt gaan we genieten van het niet meer hoeven werken.Het was een hele bijzondere dag met een receptie ,toespraken en een etentje met ons hele gezin inclusief onze kleinzoon.
Ik vond het zo leuk om de foto te zien hoe mijn DH  38 jaar geleden het bedrijf in kwam dat ik hem toch maar hier plaats.

Allemaal een fijn weekend en ik hoop toch dat het zonnetje nog komt.
Groetjes Lia

10 opmerkingen:

Merian zei

Je hebt hele mooie Quilts.
Geniet van het niet meer hoeven werken en van elkaar!
groetjes Merian

Conny's-blog zei

Mooie quilts zeg laat je zien.
Lekker genieten nu van al je vrijetijd samen..........liefs.Conny

sylvia zei

prachtige quilts, mooi verhaal!
Geniet van een-man-met-pensioen!! Wij doen dat sinds 1 dec j.l. en hebben nog geen moment spijt gehad van deze beslissing ( is vrijwillig met pre pensioen gegaan), we genieten volop na zoveel jaren hard werken, lange dagen, eenzame maaltijden: es wahr einmal...:)
groetjes Sylvia

Monica zei

Ja, ik las al dat jullie show met of zonder tell :) zo gezellig is geweest. Ga samen met je man fijn genieten van het vrije leventje.

betty prins zei

Leuk dat portret van je man en nu samen genieten van de vrije tijd! Het zal nog wel even wennen zijn, maar dat komt vast goed.
Wat een gezellige middag hebben wij gehad en er valt zoveel te vertellen over quilts, ook over die van jou en Dorien!

mieke zei

Jullie show met zonder tell zal zeker mooi en gezellig geweest zijn.

Heer lijk ieder dag is nu een dag van alles mag,niets moet.
grtjs Mieke

not so zen -quilts in Paris zei

Leuk dit alles Lia, en nu maar genieten van de vrijheid! In een vorige post zag ik dat je het lapje van de show and tell gebruikt hebt voor een schattig blokje. Je snapt wel dat ik dat leuk vind, groeten uit Parijs!

carina zei

Je denkt dat je niets hebt te vertellen maar als je naar je quilt kijkt denk je ook weer aan de tijd dat je hem hebt gemaakt de stof verzameld... familie situaties het weer etc etc. Iedereen heeft altijd wat te vertellen. Het zijn stuk voor stuk beauties. en eehhhh nou nu nog meer genieten door de tijd die vrij komt er moet ineens niets echt meer:)

Joan Ottevanger zei

Wat leuk om een show en tell te houden. Zelf denk ik ook dat er niets te vertellen is over wat ik maak . En geniet maar fijn van het niet hoeven te gaan werken mijn man zou dit jaar 45 jaar werkrn maar heeft anderhalf jaar grleden een hersenbloeding gehad dus die heeft noodgedwongen moeten stoppen met een heleboel inlevering van alles.

Anoniem zei

Leuk verslag Lia, het was heel gezellig, doen we nog eens over, ik heb meer aanvragen gehad. En dan die foto van Hans, leuk, je liefje is niets veranderd, haha, groetjes Dorien.