zaterdag 12 september 2015

De tentoonstelling van het Quiltersgilde.

 
 Vorig jaar ben ik niet geweest naar de jaarlijkse tentoonstelling van het Quiltersgilde , en dat kwam omdat ik het de jaren daarvoor niet zo inspirerend vond. Dus gisteren maar eens besloten om de trein te pakken en naar Deventer af te reizen, ik had al zoveel lovende woorden op Facebook en diverse blogs gelezen.


 
 Nou het was zeeeeer de moeite waard, wat een prachtige quilts hangen er

 
 ook leuke quilts met heel veel gevoel voor detail gemaakt

 
 Mooi aplicatie werk en prachtig doorgequilt

 
 kortom teveel om op te noemen.

 
 Deze hartjes-quilt is ook zo leuk en ieder hartje bestaat uit meerdere stukjes.

 
Bij deze quilt stond een groepje dames uitvoerig te discusieren over het patroon,ook dat hoort bij een tentoonstelling, leuk om het op een kleine afstand allemaal aan te horen.
Morgen alweer de laatste dag.
Wat ook zo leuk is dit jaar er was een uitgebreid programma met workshops in de kerk.
In de Latijnse school waren lezingen ,iedere dag stond er een quiltster centraal die een lezing gaf over haar specialiteit.
In de Bergkerk waren de kleurrijke artquilts van Colorminds te zien.
En quiltshop 100 rozen organiseerde in de Synagoge een Dear-Jane expo ook weer met workshops en lezingen.
Ja een dag was eigenlijk te kort.
Nu wil ik niet zeuren maar eigenlijk vind ik dat de Algemene Tentoonstelling weleens naar het Zuiden van het land mag komen.
Jaren geleden misschien wel 15 jaar is het eens in Breda geweest,daarna jaren op een rij in Deventer Alkmaar en Arnhem en een keertje bij Nieuwegein en in Rotterdam ,DUS?????

Fijne Avond Groetjes Lia

3 opmerkingen:

dutchcomfort zei

Dank voor de foto’s! Leuk om te zien. De tentoonstelling zou dit jaar in de Pieterskerk in Leiden zijn, ook i.v.m. het Textielfestival, maar om een of andere reden is dat niet doorgegaan en hebben ze dit jaar een andere lokatie gezocht. De expositie was een paar jaar geleden ook in Leiden, voor mij heel handig, want ik woon in Den Haag, maar ze kunnen het helaas niet iedereen naar de zin maken. Ik was ook niet meer geinspireerd en heb zelfs mijn lidmaatschap opgezegd. Ben kortgeleden toch maar weer lid geworden...

Lida zei

Heb een locatie in Dordrecht aan het gilde doorgegeven, ze vragen om een locatie op FB en ze waren blij met mijn suggestie, misschien kun jij er zelf ook één doorgeven?
Heb genoten van je foto's, groetjes
Lida

Quiltstudio Babette zei

Hoi Lia,

Dank je voor de mooie foto's. Aangezien ik zelf in Italië woon, gaat al dit moois aan mij voorbij. Weet je ook zie die prachtige met zwarte ondergrond applicatie quilt heeft gemaakt?

Groetjes Babette.