vrijdag 18 september 2015

Quilt op Vrijdag.

 
 Soms hoor je ,Hoe lang quilt je en hoeveel quilts heb je gemaakt.
 Ja ik quilt al zo'n 25 jaar. Begonnen ooit lessen te volgen bij de Lappenlijs in Vught, een heel leuk klein winkeltje dat al heel lang niet meer bestaat.
En daarna gaat het een beetje vanzelf, je rolt van het ene maakproces in het andere en de verslaving is geboren.
En hoeveel quilts ik heb gemaakt, GEEN IDEE.
Het bracht me op het idee om iedere Vrijdag een quilt op mijn blog te zetten, zo kan ik het een beetje in kaart brengen voor mijzelf.
 Nou dit is een van mijn eerste quilts gemaakt voor mijn jongste zoon ,die is nu 27 en kreeg de quilt toen hij een groot bed kreeg.
Dus ongeveer 24 jaar geleden.

 
 Heeel intensief gebruikt,de quilt heeft jaren op zijn bed gelegen en op de bank  als hij eens ziek was en is ontelbare keren gewassen.

 
 Helemaal verkleurd en verschoten

 
Een binding heb ik er niet aangezet ,gewoon de achterkant naar voren gevouwen en vast genaaid.
De bovenkant is soms helemaal gerafeld door het vele gebruik. Hier zie je dat het blauw verschoten is.
Ik heb eens met de quilt in mijn handen gestaan om hem weg te doen ,ja wie bewaard zoiets dacht ik nog ,maar zo blij dat ik hem nog bewaard heb ,wat een herineringen zitten aan deze quilt.

Fijne Vrijdag Groetjes Lia.

5 opmerkingen:

Supergoof zei

een quilt om van te houden!
:o)

Marguerite zei

Wat een leuk blokje.
Ja, alles wat met water(sport) te maken heeft wordt bij ons in huis vertroeteld.
Niet weg doen hoor!

Alie zei

Wat leuk om ze allemaal wekelijks voorbij te zien komen. En wat een mooie is dit. Nooit weg doen.
groetjes van Alie

Anoniem zei

Leuk Lia die bootjes, groetjes Dorien

Quilting Moesje zei

Ik kom je quilt tegen bij afbeeldingen tijdens t Googlen :0)))
Erg lief en leuk en mooi
en oud? Dan nog speciale (o)
Zo lief de effen blauwe randen bij de bootjes 💕