donderdag 12 januari 2017

Boeken en tijdschriften

 
 Ik houd niet alleen van lapjes maar ook heel erg van tijdschriften en boeken.
Vanochtend even de stad in voor een kraam-kadootje en kijken of de nieuwe Quiltmania er al was. Jahoor gelukkig en niet alleen de Quiltmania, ook nog een afgeprijsd boek van Janet Bolton van 22 naar 6,90 euro.
Het  tijdschrift van Garderners World helemaal in het Nederlands, ik kijk er op BBC altijd naar, dus dat mocht ook mee naar huis. Niet iedereen weet het maar ik ben ook nog in het bezit van een volkstuin, daar heb ik het op mijn blog nooit over ,maar daar ga ik in de komende maanden ook over bloggen.

 
 Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn DH deze twee prachtige boeken cadeau.

 
 Je blijft erin kijken ,dat doen ze toch maar goed daar bij de Quiltmania.

 
 Er werd ook nog iets gehandwerkt ,een paar Foep-vogeltjes, nog niet gestreken .Het worden pas echt vogeltjes met snaveltje en oogje, borduren is niet mijn favoriete ding dus dat wordt pas als laatste gedaan maar deze was om het even uit te proberen. Het snaveltje is 2 keer uitgehaald.

 
 Er werden ook nog sterretjes gemaakt voor Les Soeurs.
Grote twijfel ga ik voor het bovenste randje zoals ook het origineel of het onderste randje ,volgens het patroon van Petra Prins.
Ik weet het nog niet ,72 sterretjes is wel het dubbele van 36 dus??????

 
Genoeg ideetjes en dingen onderhanden ,maar ook hele leuke uitstapjes die er aan komen . Zoals de tweedaagse workshop van de Australische Quiltser Margaret Sampson-George 21 en 22 Januari bij Petra Prins. Ik kijk er erg naar uit.

Groetjes Lia.

7 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Mooie aanwinsten voor jouw quiltbibliotheek! Tja, een gewetensvraag, alleen sterretjes of afgewisseld met blokjes. Ik ben benieuwd wat jouw keuze wordt. Fijne dag!

Ineke zei

Prachtige boeken voor je verzameling. Ik hou ook veel van boeken en tijdschriften!

Marja Rijnsburger zei

Heerlijke tijdschriften heb je gekocht. Voor de Gardeners World in het Nederlands ga ik zeker ook voor kijken. Ook ik heb een volkstuin en het programma vind ik altijd heel inspirerend.
Het quiltmania boek Quilts from the Colonies staat ook op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag eind januari.
De Foep vogeltjes, en eigenlijk de hele quilt, zien er zo lief uit. Ik heb het patroon nog niet maar denk er hard over het toch te bestellen.
De sterretjes, in mijn favoriete kleur rood, zijn heel mooi.
Groetjes Marja
⚘⚘⚘

Quilting Moesje zei

Dat is zeker genieten allerlei boeken en tijdschriften voor inspiratie en om bij weg te dromen :0))
leuk een volkstuintje .... veel lekkerder ook :0) zou leuk zijn om op je blog mee te genieten !
De sterretjes zijn mooi .. de bovenste rand is wel prachtig ! Ik heb de patronen niet gezien dus weet niet hoe alleen sterretjes zullen gaan worden en degene met de blokjes ertussen ; 0)
Succes hoor!

Annelein zei

Vind het bovenst randje wel het mooist...*Ü*...

En wat een mooie foto op de cover van het quiltmaniaboek...

Conny's-blog zei

Heerlijk he boeken en tijdschriften.
Al gun ik me daar eigenlijk te weinig tijd voor helaas.
Al dat handwerken ook haha...............liefs.Conny

betty prins zei

Heerlijk al die boeken en tijdschriften!! Die van Janet Bolton, waar had je die??? Ben dol op haar werk en heb haar andere boeken ook hier staan!
Succes met de sterretjes!