donderdag 26 januari 2017

In de ban van.

 
 In Augustus toen ik het boek kocht was ik al helemaal in de ban van Margaret Sampson-George.

 
 In het zonnetje werden haar ontwerpen en quilts al bestudeerd.
Afgelopen weekend was het dan zover ,in Zutpen bij Petra Prins gaf ze een tweedaagse workshop waarvan ik zoveel inspiratie kreeg dat meteen begon aan een nieuwe quilt.
Na twee keer de vaas te hebben gemaakt is dit het begin van het  middenstuk. Het zit allemaal nog vastgespeld en er komt nog veel meer bij.Het is een klein beetje van Margaret zoals dit vogelkooitje en daaromheen komt een heleboel van mijzelf.

 
 Een beetje overbelicht maar dan krijgen jullie vast een ideetje.
Ik maakte met mijn telefoon een hele reeks foto's ,maar die hebben zich ergens verstopt en komen niet meer tevoorschijn. Daar laat ik een van mijn zonen maar naar kijken die weten ze vast weer tevoorschijn te halen en dan kan ik ze alsnog laten zien. Ook handig weer voor de inspiratie.
Op het blog van Judith staat ook een heel leuk verslag over het weekend.

 
Dit is mijn grote bak vol met inspirerende lapjes.
Aan de slag dus.

Groetjes Lia

5 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Succes met jouw nieuwe quilt. Hele andere kleurstelling! Fijne dag!

Marja Rijnsburger zei

Wat een kleurrijk geheel gaat dit worden.
Om vrolijk en blij van te worden.
Veel plezier met het maken van de nieuwe quilt.
Groetjes Marja
πŸ’™πŸ’šπŸ’›πŸ’œπŸ’Ÿ

Frea zei

Ik was ook " gevallen" voor het boek. Een geweldig inspirerend boek met quilts, welke niet exact zijn na te maken, simpelweg, omdat niet het hele patroon er in staat. Heerlijk om er je eigen draai aan te geven. Wat ben je een bofkont, dat je Een workshop hebt kunnen volgen van Margaret.
Ben nieuwsgierig naar je vorderingen.

Ineke zei

Oh wauw, ook al zo'n mooi project! Verslaving...heerlijk!

Kleine Vingers zei

Inderdaad prachtig boek, en zo'n workshop is natuurlijk helemaal inspirerend! Ben benieuwd hoe het gaat worden. Groeten