donderdag 16 maart 2017

Les Soers bijna af.

 
 Bijna af dus Les Soers uit het boek Promenade dans un jardin Hollandais van Petra Prins en An Moonen.
Er zit nog een verhaaltje aan ,toen ik de quilt eind December weer oppakte kreeg ik naar aanleiding van een Facebookbericht dat ik over deze quilt plaatste een berichtje van Jeanneke: Ga je de sterretjes rand net zo doen als in de originele quilt ,was de vraag.

 
 Ja dat is wel de bedoeling was mijn antwoord. Ik dacht nog hoezo maar ging eens goed in het boek kijken en zag dat in de originele quilt  een sterretjes rand zit met alleen maar sterretjes en in het ontwerp van Petra Prins is het afwisselend een sterretje met een blokje.

 
 Veel te veel werk zei ik ,mijn DH zei maar wel mooier.

 
 Een rijtje uitgeprobeerd en vond het VEEEEL mooier maar wat een werk. Wat zo leuk was ,ik vond het zoveel leuker om te doen dan de laatste randen met hourglassblokjes. Daar leek geen einde aan te komen.
 Nu nog een mooie rand eromheen en dan kan er weer gequilt worden.

 
 Hier een foto van de originele Les Soeurs

 
 en hier het ontwerp van Petra Prins.

 
Ben ik nu door mijn projecten heen? Nee gelukkig niet .
Deze Double Weddingring hangt ook nog op mijn ontwerpbord en ik heb zo'n zin om daar mee verder te gaan.

Fijne zonnige Donderdag
Groetjes Lia.

8 opmerkingen:

ineke zei

Ja veel werk, maar wat is die mooi geworden. De sterretjes maken het echt veel mooier. Goede keuze en eer van je werk.
Succes verder. Groetjes ineke

My personal craft shop zei

Les Soers is prachtig geworden.
Groetjes, Tineke

Annie Kingma zei

Eer van al het werk, een prachtig quilt
Groetnis Annie

Martine zei

Prachtige quilt geworden.

marga zei

Ik vind hem zo mooi. Leuk om te lezen dat jou man ook meedenkt en zijn visie geeft over de rand.
Heel veel succes met het afmaken.
Groeten
Marga

BezigeBijMirjam zei

Oh Lia wat mooi met al die sterretjes! Goede keuze geweest!

Merian zei

Wat wordt hij mooi Lia de Les Soers. En de Weddingquilt lijkt me ook een mooi worden.
groetjes Merian

Régine zei

Prachtig!! De sterretjes zijn heel erg mooi echt de moeite van al je werk!
Groetjes, Régine.