zondag 2 juli 2017

Heel veel gehaakte kleedjes.

 
 In de kast ligt een flink stapeltje gehaakte kleedjes. Gehaakt door mijn Moeder en door mijn Oma. In allerlei soorten garen ,van heel dun naar dik garen en sommige gesteven want dat deed mijn Moeder met de kleedjes.

 
 Dan komt het moment dat het ouderlijk huis leeg gemaakt moet worden en kom je stapels linnengoed tegen en ook een stapel kleedjes. Niemand wou ze want die legt niemand meer neer en aangezien ik 3 broers heb en geen zusjes was het snel beslist. Ik neem ze wel mee want het is natuurlijk sonde dat ze bij de kringloop terecht komen ,al die uren werk die erin zitten.
En nu liggen ze alweer 6 jaar op de zolder in een kast.

 
Tot ik een lap [ook in de zolderkast ] tegenkwam. Dit is een eerste ideetje,niet van mijzelf hoor,van Pinterest. En ik denk dat er best nog wel meer kleedjes op mogen.
Wordt vervolgd.

Fijne Zondag Groetjes Lia.

6 opmerkingen:

Karen zei

These would be pretty used in a crazy quilt with embroidery and other embellishments.

Ineke zei

Prachtig, wat een leuk idee!

Annie Kingma zei

Mooi hoor zo de kleedje.
Mijn dochter maakte van al dit soort kleedjes
een wandkleed, ook van Printerest
Groetnis Annie

inge zei

wat een leuk idee!

Conny's-blog zei

Ik heb er vroeger ook gehaakt, was erg leuk om te doen vond ik ............liefs.conny

Guusje, zei

Wat een mooie kleedjes en wat een leuk idee om ze zo te gaan verwerken.